بازاریابی ورزشی، بازار هواداران
- نویسنده: فیلیپ کاتلر، اروینگ رین، ین شیلدز
- مترجم: مهدی طالب پور, دانیال حبیبی، یاسر صفار
- تاریخ انتشار: 1402
- قیمت (ریال): 2200000
- ویراستار: محمد کشتی دار
- شابک - ISBN: 978-964-386-563-4
- ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
- شمارگان - تیراژ: 150
- نوبت چاپ: 1
- تعداد صفحات: 320
- فروست انتشارات: 869
- قطع: وزیری
- نوع جلد: شومیز
- عنوان به انگلیسی: THE ELUSIVE FAN REACHING THE ELUSIVE FAN, REINVENTING SPORTS IN A CROWDED MARKETPLACE
- اطلاعات بیشتر:
-
امروزه، هواداران نقش مهمی در توسعه و بازاریابی صنعت ورزش ایفا میکنند و ازاینرو، پاسخ به سؤالات این حوزۀ موضوعی حائز اهمیت فراوان است. سؤالاتی از این قبیل که چرا هواداران با یک ورزش، یک تیم و یا یک ستارۀ خاص ارتباط برقرار میکنند؟ چه چالشهایی مانع حفظ یا جذب هواداران جدید میشود؟ تصمیمگیرندگان ورزشی با چه راهبردهایی میتوانند بهسرعت با طیف وسیعی از مخاطبان و گروههای هدف ارتباط برقرار کنند؟ چگونه میتوان بر عواملی نظیر وجود سرگرمیهای گوناگون، فنّاوریهای نوظهور، مشکلات حملونقل و مسائل ایمنی و امنیتی فائق آمد تا هواداران مایل باشند در ورزش حضور یابند و هزینه کنند؟ این پرسشها و نظایر آن، سؤالاتی است که در این اثر به آن پرداختهشده و پاسخدادهشده است.
پیام اصلی این کتاب «تحول» است. تمام رشتههای ورزشی باید بهطور مداوم خودشان را با شرایط منطبق کنند و در صورت لزوم برای حضور در یک بازار رقابتی و چندپارچه آماده شوند؛ بنابراین، تمام کنشگران صنعت ورزش میتوانند از چارچوب و موارد ارائهشده در این کتاب بهرهمند شوند.
-
بخش اوّل: جذب هوادارگریزان
بخش دوم: برقراری ارتباط با هوادار گریزان
بخش سوم: بقا در بازار هواداران ورزشی
-
ورزش--بازاریابی
ورزش--جنبه های اقتصادی
ارتباط در بازاریابی
ورزش--ایاالت متحده--تماشاگران
ورزش حرفه ای--ایاالت متحده