رويكردي نوين به روان‌شناسي آموزش زبان

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
    230   دفعه
  • شابک - ISBN: 978-964-386-414-9
  • ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
  • شمارگان - تیراژ: 250
  • نوبت چاپ: 1
  • فروست انتشارات: 732
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: شومیز
  • آموزش زبـان در طی سالیان متمادی وام‌دار حوزه‌های گوناگون از جمله زبان‌شناسی نظری، زبان‌شناسی کاربردی، روان‌شناسی و جامعه شناسی بوده است. از این ‌رو، معرفی انگاره‌های نوین در مطالعات آموزش و یادگیری زبان همواره حائز اهمیت است. کلاس‌های آموزش زبان مکان‌های مناسبی برای ارائه و توسعۀ رویکردهای متفاوت به آموزش زبان هستند و چنانچه مدرّسان با رویکردهای نوین آموزشی آشنا شوند، می‌توانند به مهارت ‌افزایی فراگیر کمک بسزایی کنند و زمینۀ رشد زبانی او را فراهم سازند. توجه ویژه به رویکردهای نوین آموزشی بر پایۀ ویژگی‌های  روان‌شناختی و فردی، کلاس‌های زبان را  به محیطی کاربردی تبدیل و روند یادگیری را تسهیل می‌کند. کتاب حاضر مجموعه‌ای از نظریه های جدید آموزش زبان و حاصل سال ها تلاش و مطالعۀ نگارندگان در حوزۀ روان‌شناسی آموزش زبان است. با در نظرگرفتن نقش هیجان‌ها و حواس در فراگیری، این مجموعه به معرفی رویکردهای نوین آموزش و ویژگی‌های فردی فراگیران پرداخته است. این رویکردهای مبتنی بر حس و هیجان، می‌توانند به افزایش تفکّر، خلاقیّت و انگیزه بیانجامند و به فراگیران کمک کنند راهبردهای مناسب یادگیری را برگزینند. مجموعـۀ حاضـر بـه پژوهشگـران، مدرّسان و دانشجویان رشته‌های آموزش زبان، زبان‌شناسی و روان‌شناسی توصیه می‌شود.

  • بخش 1: معرفی رویکردهای نوین در آموزش زبان
    بخش 2: تفاوت‌های فردی و اهمیت آن‌ها در آموزش زبان

  • زبان دوم - - فراگیری - - جنبه روان‌شناسی Second Language Acquistion - - Psychological Aspect، زبان انگلیسی - - جنبه‌های روان‌شناسی ،English Language - - Psychological Aspects

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.