

نویسنده: پت گای
مترجم: دکتر حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف

تاریخ انتشار: 1401
ویراستار: ویراستار کتاب در دسترس نیست
شابک (ISBN): 978-964-386-531-3
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
شمارگان (تیراژ): 100
نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 144
فروست انتشارات: 838
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
اطلاعات بیشتر:
عنوان به انگلیسی: Brain development and school : practical classroom strategies to help pupils develop executive function, 2019
قیمت چاپی: 850,000
قیمت کتاب الکترونیکی (ریال): 300,000
کنشهای اجرایی مثل حافظه، توجه، برنامهریزی و ... و بهبود بخشیدن به آنها جزء اولویتهای هر مدرسهای است. کتاب حاضر برای معلمان، مدیران و روانشناسان مدرسه و همچنین والدینی که فرزند مدرسهای دارند، منبع بسیار کاربردیای است چراکه راهبردها و تکنیکهایی بسیار کارآمدی را آموزش میدهد تا بتوان عملکرد شناختی دانشآموزان را در مدرسه بهبود بخشید و اهمالکاری را در مدرسه کاهش داد، مدیریت زمان و سازماندهی را بهتر کرد و نظمجویی هیجان و مدیریت ناکامی را در مدارس افزایش داد. ازآنجاکه حفظ کردن و فهمیدن مطالب درسی بخش مهمی از فعالیت دانشآموزان در مدرسه است، در این اثر راهبردهایی برای بهبود حافظه و یادآوری ارائه شده است. به این دلیل که مقدمۀ یادگیری و فهمیدن مطالب، توجه کردن به مطالب است، فصلی در مورد حفظ و تغییر جهت توجه و تمرکز ارائه شده است. در مدرسه بسیاری از اوقات دانشآموزانی دیده میشوند که بهراحتی حواسشان پرت میشود یا موقع درس دادن معلم نمیتوانند تمرکز کنند یا دانشآموزانی که انگیزۀ کافی برای تلاش و درسخواندن ندارند یا نمیتوانند میزان تلاش خود را مدیریت کنند تا خسته و بیانگیزه نشوند؛ این کتاب میتواند به این دسته از دانشآموزان کمک کند تا با بهکارگیری تکنیکهای آن توجه و انگیزۀ خود را بهبود بخشند.
در پایان کتاب یک پرسشنامۀ خودسنجی قرار گرفته است تا با استفاده از آن بتوانیم جنبههای مختلف کنش اجرایی در دانشآموزان مانند حافظه، توجه و انگیزه را به نحوه مطلوب بررسی کنیم.
فصل 1. کنشوری اجرایی چیست؟
فصل 2. چه کسی درمعرض خطر است و چرا؟
فصل 3. اقدام: توانایی فرد برای نظارت بر فعالیتهایش و تنظیم آن
فصل 4. فعالسازی: سازماندهی تکالیف
فصل 5. تلاش: توانایی دانشآموزان برای تنظیم و تداوم تلاش و انگیزۀ خود
فصل 6. هیجان: مدیریت ناکامی و تعدیل کردن احساسات
فصل 7. تمرکز، پیدا کردن، حفظ کردن و تغییر توجه مطابق نیاز (همان تغییر شناخته میشود)
فصل 8. حافظه: بهکاربردن حافظۀ کاری و دسترسی به بازیابی
فصل 9. تحوّل کودک: یادگیری رسمی، بازی، ریسکپذیری و فعالیت فیزیکی
فصل 10. پرسشنامۀ خودسنجی
یادگیری -- روانشناسی
یادگیری -- جنبه های فیزیولوژیکی مغز
تقدیرنامهها در دسترس نیست