

عنوان: درمان شناختی رفتاری یکپارچهنگر تکجلسهای
نویسنده: ویندی درایدن
مترجم: محمدجواد اصغری ابراهیمآباد
، جواد عفتپناه حصاری، ایمان سیدمحرمی
تاریخ انتشار: 1403
شابک (ISBN): 978-964-386-606-8
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
شمارگان (تیراژ): 150
نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 190
فروست انتشارات: 910
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
اطلاعات بیشتر:
عنوان به انگلیسی: Single-Session Integrated CBT: CBT Distinctive Features
قیمت چاپی: 1800000
قیمت کتاب الکترونیکی (ریال): 590000
نویسنده: ویندی درایدن
مترجم: محمدجواد اصغری ابراهیمآباد

تاریخ انتشار: 1403
شابک (ISBN): 978-964-386-606-8
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
شمارگان (تیراژ): 150
نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 190
فروست انتشارات: 910
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
اطلاعات بیشتر:
عنوان به انگلیسی: Single-Session Integrated CBT: CBT Distinctive Features
قیمت چاپی: 1800000
قیمت کتاب الکترونیکی (ریال): 590000
درباره کتاب:
امروزه پیچیدگیهای حاکم بر جوامع، تنشها، مشکلات و گرفتاریهای ناشی از زیست در این شرایط، دغدغههای درمانگران و درمانجویان را دوچندان کرده است. این دلنگرانی و حلّوفصل آنها ازیکسو و ضیق وقت مراجعان ازسویدیگر، متخصّصان روانشناختی را به این امر واداشته است که بر رواندرمانگری کوتاهمدت و مؤثر تمرکز کنند و باعث شده است که شیوۀ درمان مشکلات روانشناختی جایگاه و اهمیت ویژهای پیدا کند.
یکی از این درمانهای کوتاهمدت، درمان تکجلسهای است که اخیراً موردتوجه واقع شده است. دراینراستا تحقیقات نشان دادهاند که این سبک درمانی با شرایط مراجعان سازگارتر است و از آن بهرۀ بیشتری میبرند. در این کتاب، با رویکرد درمان تکجلسهای، مشکل، نحوۀ شکلگیری و چگونگی کاربست تکنیک درمانی برای درمان ارائه شده است.
فهرست مطالب:
<p dir="rtl">بخش اوّل: نظریه</p>
<p dir="rtl">فصل 1. درمان شناختیرفتاری یکپارچهنگر تکجلسهای: چیستی و چند فرضیۀ اساسی<br />فصل 2. نظریۀ اتّحاددرمانی: چهارچوبی کلی برای SSI-CBT <br />فصل 3. ایجاد و ادامۀ مشکلات افراد توسط خودشان بهوسیلۀ بخشی از عوامل شناختیرفتاری <br />فصل 4. تاحدّامکان باید به مراجعان کمک کرد تا با ناراحتی ناشی از مشکلات خود سالم برخورد کنند، خواه عینی و خواه ذهنی<br />فصل 5. افراد قادرند که در شرایط خاص سریعاً به خود کمک کنند<br />فصل 6. اهمیت اولویتبخشی به نظریات مراجعان در SSI-CBT<br />فصل 7. چه کسی میتواند از SSI-CBT بهرهمند شود؟<br />فصل 8. افرادی که برای درمان SSI-CBT مناسب نیستند<br />فصل 9. اهمیت تمرکز بر اهداف و مشکلات در SSI-CBT<br />فصل 10. یک ارزیابی کامل انجام دهید و زمانی را که در اختیار دارید، به فرمولبندی موردی بپردازید<br />فصل 11. در SSI-CBT این امکان وجود دارد که به مراجعان کمک کنیم تا مکانیسم اصلیای را که عامل به وجود آمدن مشکلاتشان است، شناسایی کنند و بدان بپردازند<br />فصل 12. اهمیت بیشترِ پاسخهای بعدی فرد نسبت به اوّلین پاسخش<br />فصل 13. اهمیت استفاده از مجموعهای از متغیرهای مراجع در SSI-CBT<br />فصل 14. ویژگیهای کمککنندۀ مراجعان برای SSI-CBT<br />فصل 15. ویژگیهای کمککنندۀ درمانگران برای SSI-CBT<br />بخش دوم: کاربرد</p>
<p dir="rtl">فصل 16. اقدام مؤثر در SSI-CBT<br />فصل 17. نگاهی اجمالی به فرایند درمان SSI-CBT<br />فصل 18. اوّلین تماس<br />فصل 19. تماس تلفنی قبل از جلسۀ اصلی<br />فصل 20. جلسۀ حضوری: 1- مرحلۀ شروع<br />فصل 21. جلسۀ حضوری: 2- ایجاد تمرکز<br />فصل 22. جلسۀ حضوری: 3- پی بردن به مشکل اصلی (هدف)<br />فصل 23. جلسۀ حضوری: 4- هدفگذاری <br />فصل 24. جلسۀ حضوری: 5- تشخیص مکانیسم اصلی<br />فصل 25. جلسۀ حضوری: 6- حلّوفصل کردن مکانیسم اصلی <br />فصل 26. جلسۀ حضوری: 7- اثرگذاری<br />فصل 27. جلسۀ حضوری: 8- تشویق و ترغیب مراجع برای تمرین آنچه یاد گرفته است، در داخل و خارج از جلسه<br />فصل 28. جلسۀ حضوری: 9- خلاصهبرداری و جمعبندی مطالب نیمهتمام و تعهّد مراجع دربارۀ آینده<br />فصل 29. بعد از جلسۀ حضوری: تعمّق، ثبت و ضبط وقایع و روی کاغذ آوردن مطالب<br />فصل 30. جلسۀ پیگیری و ارزیابی</p>
<p dir="rtl">بخش اوّل: نظریه</p>
<p dir="rtl">فصل 1. درمان شناختیرفتاری یکپارچهنگر تکجلسهای: چیستی و چند فرضیۀ اساسی<br />فصل 2. نظریۀ اتّحاددرمانی: چهارچوبی کلی برای SSI-CBT <br />فصل 3. ایجاد و ادامۀ مشکلات افراد توسط خودشان بهوسیلۀ بخشی از عوامل شناختیرفتاری <br />فصل 4. تاحدّامکان باید به مراجعان کمک کرد تا با ناراحتی ناشی از مشکلات خود سالم برخورد کنند، خواه عینی و خواه ذهنی<br />فصل 5. افراد قادرند که در شرایط خاص سریعاً به خود کمک کنند<br />فصل 6. اهمیت اولویتبخشی به نظریات مراجعان در SSI-CBT<br />فصل 7. چه کسی میتواند از SSI-CBT بهرهمند شود؟<br />فصل 8. افرادی که برای درمان SSI-CBT مناسب نیستند<br />فصل 9. اهمیت تمرکز بر اهداف و مشکلات در SSI-CBT<br />فصل 10. یک ارزیابی کامل انجام دهید و زمانی را که در اختیار دارید، به فرمولبندی موردی بپردازید<br />فصل 11. در SSI-CBT این امکان وجود دارد که به مراجعان کمک کنیم تا مکانیسم اصلیای را که عامل به وجود آمدن مشکلاتشان است، شناسایی کنند و بدان بپردازند<br />فصل 12. اهمیت بیشترِ پاسخهای بعدی فرد نسبت به اوّلین پاسخش<br />فصل 13. اهمیت استفاده از مجموعهای از متغیرهای مراجع در SSI-CBT<br />فصل 14. ویژگیهای کمککنندۀ مراجعان برای SSI-CBT<br />فصل 15. ویژگیهای کمککنندۀ درمانگران برای SSI-CBT<br />بخش دوم: کاربرد</p>
<p dir="rtl">فصل 16. اقدام مؤثر در SSI-CBT<br />فصل 17. نگاهی اجمالی به فرایند درمان SSI-CBT<br />فصل 18. اوّلین تماس<br />فصل 19. تماس تلفنی قبل از جلسۀ اصلی<br />فصل 20. جلسۀ حضوری: 1- مرحلۀ شروع<br />فصل 21. جلسۀ حضوری: 2- ایجاد تمرکز<br />فصل 22. جلسۀ حضوری: 3- پی بردن به مشکل اصلی (هدف)<br />فصل 23. جلسۀ حضوری: 4- هدفگذاری <br />فصل 24. جلسۀ حضوری: 5- تشخیص مکانیسم اصلی<br />فصل 25. جلسۀ حضوری: 6- حلّوفصل کردن مکانیسم اصلی <br />فصل 26. جلسۀ حضوری: 7- اثرگذاری<br />فصل 27. جلسۀ حضوری: 8- تشویق و ترغیب مراجع برای تمرین آنچه یاد گرفته است، در داخل و خارج از جلسه<br />فصل 28. جلسۀ حضوری: 9- خلاصهبرداری و جمعبندی مطالب نیمهتمام و تعهّد مراجع دربارۀ آینده<br />فصل 29. بعد از جلسۀ حضوری: تعمّق، ثبت و ضبط وقایع و روی کاغذ آوردن مطالب<br />فصل 30. جلسۀ پیگیری و ارزیابی</p>
موضوع:
شناختدرمانی
شناختدرمانی -- روشها
تقدیر نامه ها:
تقدیرنامهها در دسترس نیست
تقدیرنامهها در دسترس نیست