هوشمندی کسب و کار

  • نویسنده:  روح اله باقریhome
  • تاریخ انتشار:  1401
  • قیمت (ریال):  2000000
  • شابک - ISBN:  978-964-386-554-2
  • ناشر:  دانشگاه فردوسی مشهد
  • شمارگان - تیراژ:  100
  • نوبت چاپ:  1
  • تعداد صفحات:  376
  • فروست انتشارات:  861
  • قطع:  وزیری
  • نوع جلد:  شومیز
  • عنوان به انگلیسی:  Business Intelligence From Concepts and Applications to Implementation
  • اطلاعات بیشتر: 

    صفحات اولیه کتاب

  • اين کتاب به‌دنبال افزایش توانایی مخاطبان حرفه‌ای از تفسير متداول هوشمندی کسب‌وکار است که با بحثی عميق پيرامون فنّاوري‌هاي مورداستفاده براي پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار در سازمان‌هايی که نیازمند تبدیل داده‌های سازمانی به تحلیل‌های ناب و بینش‌های کاربردی برای تصمیم‌گیری هستند، آغاز می‌شود. ازآنجا‌که مطالب کتاب به‌صورت حرفه‌اي برای متخصّصان نوشته شده است، مخاطبان اصلی این کتاب دانشجويان، دانش‌آموختگان و محافل علمي‌اند. کتاب شامل توصيف کامل از قابلیت‌هاي مهمّ هوشمندی کسب‌وکار، فنّاوري‌هايي که سازمان‌ها نسبت به آنان توانمند بوده‌اند و نیز مديريت هوشمندی کسب‌وکار مي‌شود. رویکرد اصلی نویسنده در این کتاب بر دو جنبۀ فرایندی و فنّاوری است. به‌این‌ترتیب که هم دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مدیریت و هم دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی بتوانند با مطالب کتاب ارتباط برقرار کنند و برای هر دو طیف از مخاطبان مناسب باشد. هرچند بر جنبه‌هاي گوناگون کسب‌وکار در هر دو رویکرد فرایندی و فنّاوری تأکید شده است و سعی بر آن شده تا با بیان قابلیت‌های فنّاورانه، مباحث مرتبط با فنّاوری‌های مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار بیان شود، از استفادۀ بيش‌ازحد از واژه‌های فنّاورانه خودداري شده است. از نقاط قوّت کتاب این است که در فصل‌های پایانی به کدنویسی در پاوربی‌آی و پیاده‌سازی عملیاتی داشبورد پرداخته است که خوانندگان را با دنیای کدنویسی هوشمندی کسب‌وکار و پیاده‌سازی عملیاتی آشنا می‌کند.

  • فصل 1. مقدّمه‌ای بر هوشمندی کسب‌وکار
    فصل 2. مقدّمه‌ای بر توانمندی‌‌های هوشمندی کسب‌وکار
    فصل 3. نمایش گزارش‌های تحلیلی (چینش اقلام داده‌ای)
    فصل 4. تحلیل‌شناسی داده
    فصل 5. ‌کاوش در داده‌- قسمت اوّل
    فصل 6. ‌کاوش در داده‌- قسمت دوم
    فصل 7. کاوش در داده- قسمت سوم
    فصل 8. کاوش در متن
    فصل 9. کاوش در وب
    فصل 10. مدل‌سازی ابعادی – قسمت اوّل
    فصل 11. مدل‌سازی ابعادی – قسمت دوم
    فصل 12. مدل‌سازی ابعادی – قسمت سوم
    فصل 13. مقدّمه‌ای بر توسعۀ سامانه‌های اطلاعاتی هوشمندی کسب‌وکار
    فصل 14. نرم‌افزار کاربردی Microsoft Power BI – بخش اوّل
    فصل 15. نرم‌افزار کاربردی Microsoft Power BI – بخش دوم
    فصل 16. کدنویسی در Microsoft Power BI
    فصل 17. داده‌کاوی در Microsoft Power BI
    فصل 18. نمونۀ عملیاتی پیاده‌سازی داشبورد

  • کسب و کار -- داده پردازی
    هوش تجاری -- داده پردازی
    داده کاوی

  • خرید نسخه چاپی از: گیسوم
  • خرید نسخه الکترونیکی از: طاقچه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
    524   دفعه