هوا و اقلیم شناسی

  • نویسنده:  امین علیزادهhome، غلامعلی کمالی، فرهاد موسوی،محمد موسوی بایگیhome
  • تاریخ انتشار:  1403
  • شابک - ISBN:  978-964-6335-14-1
  • ناشر:  دانشگاه فردوسی مشهد
  • شمارگان - تیراژ:  250
  • نوبت چاپ:  18
  • تعداد صفحات:  392
  • فروست انتشارات:  182
  • قطع:  وزیری
  • نوع جلد:  شومیز
  • اطلاعات بیشتر: 

    صفحات اولیه کتاب

  • عنوان به انگلیسی:  Weather and Climate
  • قیمت کتاب چاپی‌ (ریال):  3500000
  • قیمت کتاب الکترونیکی(ریال):  1170000
  • کتاب هوا و اقلیم‌شناسی براساس نیاز درسی دانشجویان رشته‌های مختلف کشاورزی به‌عنوان یک کتاب درسی تهیه شده است. از جایی که سرفصل‌های درس هوا و اقلیم‌شناسی برای این دانشجویان برگرفته از متن کتاب meteorology تألیف Donn (منتشر شده توسط کمپانی مک‌گرا هیل) است، لذا پیکرۀ اصلی این کتاب را مطالب تهیه شده از متن فوق تشکیل می‌دهد.
    علاوه بر این در تهیه و تدوین مطالب سعی شده است نیازهای عمومی علاقه‌مندان به هواشناسی و به‌خصوص دانشجویان رشته‌های جغرافیا و منابع طبیعی نیز درنظر گرفته شود. تا حد امکان سعی شده است مطالب به‌صورت ساده ارائه شود و لذا از واردشدن به بحث‌های فیزیکی خودداری شده است. با گستردگی‌ای که علم هواشناسی دارد خوانندۀ این کتاب نباید انتظار داشته باشد پس از مطالعه آن یک هواشناس مطلع و با تجربه شود، اما به یقین قادر خواهد بود موقعیت حرفۀ خود را در رابطه با علم هواشناسی تشخیص دهد و از اصول حاکم بر این علم در رشتۀ خود‌ بهره‌گیری کند.

  • فصل اول: جو زمین و ماهیت آن

    فصل دوم: انرژی گرمایی در جو

    فصل سوم: دمای هوا

    فصل چهارم: رطوبت و بخار آب

    فصل پنجم:‌هوای پایدار و ناپایدار

    فصل ششم: مه، ابر و توفانهای تندری

    فصل هفتم: قوانین گازها

    فصل هشتم: باد و خصوصیات آن

    فصل نهم: چرخند، واجرخند و بادهای محلی

    فصل دهم: بادهای سیاره‌ای و چرخش عمومی جو

    فصل یازدهم: توده‌های هوا و جبهه‌ها

    فصل دوازدهم: ساختار چرخندها و نحوه گسترش آنها

    فصل سیزدهم: تبخیر

    فصل چهاردهم: آزمون و بازسازی داده‌ها در هواشناسی

    فصل پانزدهم: آمار و احتمالات در هواشناسی

    فصل شانزدهم: اقلیم‌شناسی

    فصل هفدهم: جغرافیای اقلیمی ایران

  • هواشناسی، اقلیم‌شناسی

  • خرید نسخه چاپی از: گیسوم
  • خرید نسخه الکترونیکی از:
این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)
    5232   دفعه