روش تحقیق پیمایشی (راهنمای عملی)

  • نویسنده:  محمد قربانیhome
  • تاریخ انتشار:  1398
  • قیمت (ریال):  380000
  • ویراستار:  محسن نوغانی دخت‌بهمنیhome
  • شابک - ISBN:  978-964-386-400-2
  • ناشر:  دانشگاه فردوسی مشهد
  • شمارگان - تیراژ:  250
  • نوبت چاپ:  1
  • تعداد صفحات:  296
  • فروست انتشارات:  725
  • قطع:  وزیری
  • نوع جلد:  شومیز
  • اطلاعات بیشتر: 

    صفحات اولیه کتاب

  • امروزه روش تحقیق به‌عنوان یک علم، در مطالعات و پژوهش‌هایی که می‌خواهند بستر لازم را برای ایجاد داده‌ها و یافته‌ها ایجاد کنند تا در سیاست‌گذاری مورد استفاده قرار گیرند، اهمّیتی دوچندان یافته است. این مسئله در مطالعات پیمایشی از حسّاسیت بالاتری برخوردار است، به‌گونه‌ای‌که محقّق باید  به اصول اوّلیۀ تحقیق و گام‌های عملیاتی آن مجهّز و مسلّط باشد. تدوین کتابی که با بیانی جزئی‌تر، شفّاف‌تر و آسان‌تر روش‌های تحقیق پیمایشی را توصیف کند، می‌تواند  راهنمای عملی مناسبی فراروی محقّقان به‌ویژه محقّقان جوان قرار دهد. چنین نگاهی می‌تواند کیفیت مطالعات را ارتقا بخشد و در عمل به محقّقان نشان دهد که روش تحقیق در کیفیت‌بخشی مطالعات به‌منظور ایجاد اطّلاعات لازم برای اتّخاذ تصمیم‌های اثربخش بسیار مهم است. با این نگاه، کتاب «روش تحقیق پیمایشی؛ راهنمای عملی» تدوین شده است تا به‌عنوان یک مرجع مورداستفادۀ دانشجويان به‌ويژه دانشجويان تحصيلات تکميلي در رشته‌هاي برنامه‌ریزی شهری، اقتصاد، اقتصاد کشاورزي، علوم اجتماعی، منابع طبيعي و محيط‌زيست قرار گيرد و موجبات دانش‌افزایی این گروه‌ها را فراهم آورد.

  • فصل 1. روش تحقیق
    فصل 2. اصول بنیادین تحقیقات علمی
    فصل 3. مراحل تحقیقات علمی
    فصل 4. عنوان تحقیق و ویژگی‎‌های آن
    فصل 5. بیان مسئلۀ تحقیق
    فصل 6. گزاره‎‌های مسئله
    فصل 7. پیشینه‎‌نگاشته‎‌ها
    فصل 8. روش‎‌شناسی تحقیق
    فصل 9. طیف‎‌ها، متغیّرها و مقیاس اندازه‎‌گیری
    فصل 10. ابزارهای سنجش در تحقیق
    فصل 11. روان‎‌سنجی و اعتبارسنجی پرسش‎‌نامه
    فصل 12. روش‎‌های نمونه‎‌گیری
    فصل 13. روش‎‌های تجزیه‎‌وتحلیل داده‎‌ها
    فصل 14. نتایج، بحث، نتیجه‎‌گیری و پیشنهاد‎‌ها
    فصل 15. اخلاق پژوهش

  • تحقیق - - روش‌شناسی ، Research - - Methodology

  • خرید نسخه چاپی از: گیسوم
  • خرید نسخه الکترونیکی از:
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
    3505   دفعه