

نویسنده: ولوت نلسون
مترجم: حمدالله سجاسی قیداری، احمد رومیانی، حمید شایان، رابعه رستگار
تاریخ انتشار: 1403
ویراستار: سیدرضا حسینزاده
شابک (ISBN): 978-964-386-629-7
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
شمارگان (تیراژ): 150
نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 516
فروست انتشارات: 932
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
اطلاعات بیشتر:
عنوان به انگلیسی: An Introduction to the Geography of Tourism,3rd ed, 2021
قیمت چاپی: 4,400,000
قیمت کتاب الکترونیکی (ریال): 1,466,000
اساساً گردشگری یک فعالیت جغرافیایی است که در بستر مکانها انجام میشود و نقش عمدهای در شکلدهی به مکانها و زندگی انسانها دارد. لذا جغرافیای گردشگری رویکردی قدرتمند برای تحلیل بسیاری از فعالیتهای صنعت گردشگری در مقصدها بوده است و به بررسی توزیع فضایی جاذبهها، الگوهای رفتار فضایی گردشگران، جریانهای گردشگری، ظرفیتهای گردشگری مکانها، اثرات گردشگری بر روی مکانها و ... میپردازد. بر این اساس، این کتاب دانش وسیعی را در زمینۀ جغرافیای گردشگری در اختیار خوانندگان و محققان حوزۀ گردشگری، جغرافیای گردشگری و اوقات فراغت قرار میدهد و پنجره و افقهای جدیدی را دررابطهبا این حوزه فراهم میکند. مجموعۀ حاضر بهدلیل پرداختن جامع به تمامی ابعاد جغرافیای گردشگری بهویژه مباحث جدیدی مانند توسعۀ پایدار گردشگری، زمینههای تحقیقاتی جدیدی را برای محققان فراهم میسازد که در کتابهای پیشین کمتر به آن پرداخته شده است.
بخش اوّل: جغرافیای گردشگری
فصل 1. جغرافیا و گردشگری
فصل 2. مفاهیم اساسی در گردشگری
فصل 3. مروری بر محصولات گردشگری
بخش دوم: مبانی جغرافیایی گردشگری
فصل 4. جغرافیای تاریخی گردشگری
فصل 5. جغرافیای حملونقل گردشگری
فصل 6. جغرافیای طبیعی گردشگری
فصل 7. جغرافیای انسانی گردشگری
بخش سوم: جغرافیای اثرات گردشگری
فصل 8. جغرافیای اقتصادی گردشگری
فصل 9. جغرافیای اجتماعی گردشگری
فصل 10. جغرافیای محیطی گردشگری
فصل 11. توسعۀ گردشگری پایدار
بخش چهارم: گردشگری و مکان
فصل 12. گردشگری و بازنمایی مکان
فصل 13. گردشگری، بازنمایی مکان و رسانههای اجتماعی
فصل 14. تجربیات مکان در گردشگری
گردشگری-- جنبههای زیست محیطی
ادراکات جغرافیایی
تقدیرنامهها در دسترس نیست